>

نقش معاملات بورس انرژی در دوران جنگ

نقش معاملات بورس انرژی در دوران جنگ
یک کارشناس حوزه انرژی گفت: انجام معاملات بورس انرژی در دوران جنگ رمضان دارای مزایای متفاوتی برای تولید و صنعت است که از جمله آن می‌توان به کنترل فشار بازار در خرید و فروش حوزه انرژی اشاره کرد.
کد خبر : ۴۲۲۶۹

به گزارش ایران۲۴، محمدرضا اکبری - کارشناس حوزه انرژی، اظهار کرد: یکی از نقاط عطف فعالیت بورس انرژی در دوران جنگ، رشد و اقبال بالای سرمایه گذاران به صندوق نفت محور و انرژی بود به طوریکه تا پیش از جنگ، برخی صندوق‌ها دارای جذابیت بالایی برای سرمایه‌گذاری نبودند، اما شرایط خاص جدید و نوسانات قیمت انرژی از جمله نفت در بازار‌های جهانی باعث جذابیت این دست صندوق‌ها شد. 

وی با اشاره به اینکه معمولا در زمان‌های بحران همچون جنگ در دنیا نیز معاملات کالایی بورس‌ها به سمت توقف نمی‌رود، گفت: از این رو معاملات حامل‌های انرژی در بورس انرژی موجب تخلیه هیجانات در بازار شد و می‌توان گفت، بورس انرژی با ممانعت از توقف در معاملات، شرایط بهتری را برای تولید و فعالان بازار‌ها ایجاد کرد. 

این کارشناس حوزه انرژی با تاکید بر اینکه انجام معاملات بورس انرژی در دوران جنگ رمضان، تعادل نسبی را در بازار انرژی ایجاد کرد، گفت: علاوه بر معاملات بازار فیزیکی، بازار مالی بورس انرژی به دلیل آنکه یک بازار دوطرفه است، از این فرصت استفاده کرد و برای مثال شرایط مطلوبی را در صندوق نفت محور ایجاد کرد.

اکبری گفت: در دوران جنگ که اغلب بازار‌ها با رکود مواجه شدند، تداوم بدون وقفه معاملات بورس انرژی باعث شد تا نقدینگی لازم در حوزه تامین انرژی واحد‌های تولیدی فراهم شود.

 

| ارسال نظر