>

دبیر کل حزب الله: دشمن به بن‌بست خورد

دبیر کل حزب الله: دشمن به بن‌بست خورد
دبیرکل حزب الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد که دشمن به بن‌بست رسیده و مقاومت قوی و ادامه دار خواهد بود و شکست آن امکان پذیر نیست.
کد خبر : ۴۲۴۰۴

به گزارش ایران۲۴، شیخ نعیم قاسم، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مذاکرات مستقیم را به طور قاطع رد می‌کنیم و اصحاب قدرت (در لبنان) بدانند که عملکرد آن‌ها به نفع لبنان و به نفع خودشان نخواهد بود. حکومت نمی‌تواند به راه خود ادامه دهد درحالی که از حقوق لبنان و خاک این کشور کوتاه می‌آید و باید به سمت مردم بازگردد و به دولت مردم تبدیل شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: از مسئولیت‌های دولت توقف مذاکرات مستقیم با دشمن اسرائیلی و بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم است. سلاح مقاومت برای مقابله با تجاوز‌ها و دفاع از موجودیت خود است و ما از سلاح و دفاع از خود کوتاه نمی‌آییم.

وی خاطرنشان کرد: آیا دولت تصمیم گرفته است که در کنار دشمن صهیونیستی علیه ملت خود بایستد؟ مذاکرات مستقیم و نتایج آن از نظر ما گویی که وجود ندارد و به هیچ وجه به ما مربوط نمی‌شود. با جنبش امل و نیرو‌های ملی و شخصیت‌ها و اقشار مختلف متحد و یک دست خواهیم بود و از خون شهدا کوتاه نخواهیم آمد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: در مورد امکانات ما سوال نکنید، زیرا با ماه‌ها و سال‌ها مقایسه نمی‌شود بلکه مبتنی بر سه محور ایمان، اراده و قدرت است. در تاریخ بنویسید که دشمن اسرائیلی حتی بر یک وجب از خاک ما باقی نخواهد ماند و مردم ما تا آخرین وجب از مرز‌های خود دفاع خواهند کرد. همانگونه که با هم مقاومت کردیم کشور را با هم آباد خواهیم کرد.

شیخ نعیم قاسم گفت: تنها راه حل ما توقف تجاوزها، خروج اسرائیل از اراضی اشغالی، آزادی اسرا و بازگشت مردم به مناطق خود و بازسازی است. دولت باید تصمیم خود در دوم مارس مبنی بر جرم انگاری مقاومت و مردم را لغو کند تا بتوانیم گفت‌و‌گو‌ها داخلی را ادامه دهیم؛ گفت‌و‌گو‌هایی که اولویتش منفعت لبنان باشد. راه حل در این است که بپذیریم مشکل اصلی تجاوز است و مقاومت واکنش به تجاوز است نه دلیلی برای آن.

وی تاکید کرد: بعد از ایستادگی افسانه‌ای مقاومت و مردم، اگر مذاکرات جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نبود، آتش بس لبنان رخ نمی‌داد. به قبل از دوم مارس باز نخواهیم گشت و با تجاوز‌های اسرائیل مقابله و به آن پاسخ می‌دهیم و هر چقدر که دشمن تهدید کند، نه عقب نشینی می‌کنیم و نه کمر خم می‌کنیم و نه شکست خواهیم خود. ما با تمام شرافتمندان متحدیم؛ با جنبش امل و نیرو‌های سیاسی ملی و شخصیت‌ها از مناطق و فرقه‌های مختلف.

شیخ نعیم قاسم خاطرنشان کرد: از تمام طرف‌هایی که به لبنان کمک می‌کنند و از آزادی و بازسازی آن حمایت می‌کنند، استقبال می‌کنیم و از هرکسی که به خواسته‌های دشمن و از بین بردن قدرت لبنان خدمت می‌کند، استقبال نمی‌کنیم.

منبع: ایرنا 

| ارسال نظر