درخواست از آمریکا برای حمله به ایران از قصاب صبرا تا غزه
امیر مکی پژوهشگر تاریخ معاصر در گفتوگو با خبرنگار تاریخ ایران۲۴ در مورد پیشینه درخواست رژیم صهیونستی به آمریکا برای حمله به ایران طی سخنانی اظهار داشت: درخواست نتانیاهو برای حمله آمریکا به ایران امر تازهای نیست. درخواست حمله به آمریکا به ایران از شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی در نوامبر ۲۰۰۲ آغاز شده است. او برای نخستین بار در مصاحبهای با تایمز، فشار به آمریکا برای مواجهه مستقیم با ایران را با جدیت آغاز کرد. او در این مصاحبه ایران را به عنوان مرکز تروریسم جهانی و کشوری مصمم به دستیابی به سلاح هستهای است معرفی کرد، او اعلام کرد که دولت بوش باید روز بعد از فتح عراق، آماده مبارزه با ایران بشود.
پژوهشگر تاریخ معاصر در ادامه بیان کرد: در اواخر آوریل ۲۰۰۳، هاآرتص گزارش کرد که سفیر اسرائیل در واشنگتن خواستار تغییر رژیم در ایران شده و اظهار داشته است که «سرنگونی صدام کافی نیست» و در ادامه گفته که «ما هنوز با تهدیدات بزرگی از سوی ایران و سوریه مواجهیم و آمریکا باید کار خود را به پایان برساند» در دوازده مه ۲۰۰۳ ویلیام کریستول در مجله ویکلی استاندارد نوشت: «آزادسازی عراق اولین نبرد بزرگ برای آینده خاورمیانه بود، اما نبرد بزرگ بعدی، نبرد با ایران خواهد بود» آری شیطان از گذشته به این فکر بود، اما ایران اسلامی و حماسه سازان ایرانی را نشناخته است.
بنابراین گزارش؛ او در سال ۱۹۲۸ متولد شد و از جوانی وارد فعالیتهای نظامی شد و در جنگهای مختلف نقش داشت. او بهتدریج به مقامهای بالای نظامی و سپس سیاسی رسید و در سال ۱۹۸۲ بهعنوان وزیر دفاع در جنگ لبنان نقش کلیدی داشت. در جریان کشتار صبرا و شتیلا، او بهعنوان مسئول مستقیم شناخته شد و به همین دلیل از سمتش برکنار شد. شارون بعدها نخستوزیر اسرائیل شد و تا سالهای پایانی عمر در سیاست فعال بود. از او به عنوان قصاب صبرا و شتیلا در بین فلسطینیان و اعراب شناخته شده است.