مدیرکل دفتر موسیقی: کنسرتگذارها حداقل بهای بلیت را با شرایط اقتصادی مردم درنظر بگیرند
بابک رضایی به خبرنگار ایران24 گفت: تمام سعی ما بر این است تا اقشار بیشتری از مردم بتوانند در رویدادهایی نظیر کنسرت حضور یابند بخصوص در این مقطع که جنگ تحمیلی رمضان پیش آمد و مردم نیاز به آرامش روحی دارند و از یک سو نیز تورم گریبانگیر جامعه است اما با متعادل کردن قیمت بلیت بتوانیم بخشی از این شرایط را بهبود ببخشیم.
رضایی افزود: البته نباید از کنسرتگذاران و تهیه کنندگان انتظار داشت که بسیار پایینتر از حد معمول نرخ بلیتها را تعیین کنند و باید یک حداقل سودی برایشان پیشبینی شود که انگیزه و توان همراهی و همکاری داشته باشند.
مدیرکل دفتر موسیقی اظهار کرد: از یک سو هم باید این مساله را در نظر داشته باشیم که گشایش کنسرتها و رویدادهای موسیقی بجز از جنبه مردم و مخاطب، از جنبه هنرمندان و جامعه موسیقی نیز حائز اهمیت است و راه افتادن کنسرتها که مهمترین بخش کسب و کار هنرمندان موسیقی محسوب میشود، باعث بهبود شرایط آنها خواهد شد. بخش گستردهای از جامعه موسیقی و خانوادههایشان طی این مدت جنگ کوچکترین درآمدی نداشتهاند و انشالله با گشایش شرایط موسیقی و کنسرت و باقی موارد و بخشهای موسیقی، اوضاع این بخش از هنرمندان نیز بهبود خواهد یافت.
رضایی در خصوص تداوم برگزاری برنامه «موزیک تک» که جدیدترین برنامه آن با عنوان موسیقی بوشهر در موزه هنرهای معاصر برگزار و با بازخوردهای مثبت همراه بود، گفت: این بخش به شکر خدا خیلی خوب پیش رفته و با بازخوردهای بسیار خوبی همراه شده است. این دست برنامهها به شدت موجب بهبود حال جامعه میشود. ما الان در تدارک برگزاری بخش ششم این برنامه هستیم که هر قسمت یک پروژه بزرگ از موسیقی یک منطقه وسیع از میهنمان را شامل میشود و انشالله به زودی در مورد قسمت جدید اطلاعرسانی خواهد شد.
مدیر دفتر موسیقی در آخر عنوان کرد: انشالله بعد از ماههای محرم و صفر به شکلی جدی، برای بخشهای مختلف موسیقی ازجمله تولید آثار موسیقایی و بحث مجوزها، بخش رویدادها و جشنوارهها و بخش کنسرتها، در طی جلسات تخصصی به موضوعات رسیدگی خواهیم کرد.