فاز دوم کودتای اقتصادی!
به گزارش ایران۲۴، صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی درباره افزایش قیمت بنزین گفت: تولید روزانه بنزین حدودا ۱۸ میلیون لیتر بوده که در حال حاضر ۱۸ میلیون کاهش یافته و به صد میلیون لیتر تبدیل شده است. در سال گذشته مصرف روزانه بنزین ۱۳۵ میلیون لیتر و پیشبینی امسال ۱۴۷ میلیون لیتر بوده است یعنی به ۴۷ میلیون لیتر بنزین احتیاج داریم. این به این معناست که اگر هیچ کاری نکنیم دولت مجبور است ۱۴ و نیم میلیارد دلار بنزین به کشور وارد کند. در حالی که کل ارز سویا، برنج، دانههای روغنی، گندم، دارو، حدودا ۱۴ میلیارد دلار است. اگر به بنزین وارد کردن باشد، من باید غذا نخورم ولی بنزین وارد کنم، بی معناست؛ و هیچ راهی جز اینکه قیمت در دستور کار قرار بگیرد نداریم.
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت در واکنش به صحبت های صادق الحسینی، کارشناس اقتصادی با انتشار یک پیام در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:
به این اظهارات خطرناک که در قالب نظرات کارشناسی اقتصادی مطرح میشود خوب دقت کنید!
یعنی این جریان هیچ هنری برای حل مشکلات جز انداختن کشور در دور باطل گرانسازی و نابود کردن زندگی مردم ندارند.
روند رهاسازی قیمتها از شهریور ۱۴۰۳ تا الان سند روشن این ادعاست. به شاخص مقایسهای قیمتها در این دو سال توجه کنید.
ظاهرا فاز دوم کودتای اقتصادی در لایههای تصمیمساز در حال تئوریزه شدن است.
فاز اول کودتای اقتصادی در اوایل دیماه سال قبل با افزایش قیمت بنزین، رها کردن نرخ ارز و کالاهای اساسی به صورت همزمان شروع شد که به جنگ و دخالت بیگانه و نهایتا شهادت امام عزیز و فرماندهان و مردم انجامید.
در فاز دوم کودتای اقتصادی چه فاجعهای رقم خواهد خورد؟
به این مردم میداندار و مبعوث شده رحم کنید و دور باطل گرانسازی را متوقف کنید!
