>

هشدار درباره «جنگ تاب‌آوری»/ دولت فرماندهی واحد اقتصادی تشکیل دهد

احسان صالحی
احسان صالحی، تحلیلگر مسائل سیاسی، با اشاره به ورود جنگ به مرحله «تاب‌آوری» تأکید کرد که دولت باید با مردم صریح و مستمر گفت‌وگو کند و همزمان با تشکیل فرماندهی واحد اقتصادی، برای مقابله با جنگ اراده‌ها و فشارهای روانی دشمن آماده شود.
کد خبر : ۴۳۹۳۲

به گزارش ایران24، احسان صالحی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در رشته‌پیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شرایط کنونی کشور نوشت: «جنگ در مرحله تاب‌آوری قرار دارد» و دولت باید به‌صورت منظم، عملیاتی و شفاف با مردم سخن بگوید.

وی با پیشنهاد تعیین یک سخنگوی اقتصادی برای دولت تأکید کرد که مردم باید در جریان واقعیت‌های موجود قرار گیرند و بدانند کشور در چه حوزه‌هایی با چالش مواجه است و چه نقشی می‌توانند در عبور از شرایط فعلی ایفا کنند.

صالحی در ادامه با اشاره به مقاومت اجتماعی در برابر تهدیدات و فشارها نوشت: «مردمی که زیر بمب و جنگنده خیابان را خالی نکردند، آماده نقش‌پذیری در جنگ تاب‌آوری هستند.»

هشدار درباره «جنگ تاب‌آوری»/ دولت فرماندهی واحد اقتصادی تشکیل دهد

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین با استناد به توصیف رهبر انقلاب از شرایط جنگی، مدعی شد تمرکز دشمن بر کاهش تاب‌آوری مردم و ایجاد خطای محاسباتی در میان مسئولان قرار گرفته است. به گفته او، هدف نهایی در هر دو حوزه، شکستن اراده‌ها و ایجاد اختلال در فرآیند تصمیم‌گیری کشور است.

صالحی در پایان خواستار تشکیل فرماندهی واحد اقتصادی شد و هشدار داد که فرصت برای تصمیم‌گیری محدود است و دولت نباید در این زمینه تعلل کند.

به گزارش ایران24، در ماه‌های اخیر و همزمان با افزایش تنش‌های منطقه‌ای و تشدید فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای علیه ایران، موضوع «تاب‌آوری ملی» و ضرورت هماهنگی بیشتر میان نهادهای اجرایی به یکی از محورهای اصلی بحث در فضای سیاسی کشور تبدیل شده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند مدیریت منسجم اقتصادی و تقویت ارتباط مستقیم با افکار عمومی، از مهم‌ترین الزامات عبور از شرایط جنگ ترکیبی و فشارهای خارجی به شمار می‌رود.

| ارسال نظر