هشدار درباره «جنگ تابآوری»/ دولت فرماندهی واحد اقتصادی تشکیل دهد
به گزارش ایران24، احسان صالحی، تحلیلگر مسائل سیاسی، در رشتهپیامی در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به شرایط کنونی کشور نوشت: «جنگ در مرحله تابآوری قرار دارد» و دولت باید بهصورت منظم، عملیاتی و شفاف با مردم سخن بگوید.
وی با پیشنهاد تعیین یک سخنگوی اقتصادی برای دولت تأکید کرد که مردم باید در جریان واقعیتهای موجود قرار گیرند و بدانند کشور در چه حوزههایی با چالش مواجه است و چه نقشی میتوانند در عبور از شرایط فعلی ایفا کنند.
صالحی در ادامه با اشاره به مقاومت اجتماعی در برابر تهدیدات و فشارها نوشت: «مردمی که زیر بمب و جنگنده خیابان را خالی نکردند، آماده نقشپذیری در جنگ تابآوری هستند.»

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین با استناد به توصیف رهبر انقلاب از شرایط جنگی، مدعی شد تمرکز دشمن بر کاهش تابآوری مردم و ایجاد خطای محاسباتی در میان مسئولان قرار گرفته است. به گفته او، هدف نهایی در هر دو حوزه، شکستن ارادهها و ایجاد اختلال در فرآیند تصمیمگیری کشور است.
صالحی در پایان خواستار تشکیل فرماندهی واحد اقتصادی شد و هشدار داد که فرصت برای تصمیمگیری محدود است و دولت نباید در این زمینه تعلل کند.
به گزارش ایران24، در ماههای اخیر و همزمان با افزایش تنشهای منطقهای و تشدید فشارهای اقتصادی و رسانهای علیه ایران، موضوع «تابآوری ملی» و ضرورت هماهنگی بیشتر میان نهادهای اجرایی به یکی از محورهای اصلی بحث در فضای سیاسی کشور تبدیل شده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند مدیریت منسجم اقتصادی و تقویت ارتباط مستقیم با افکار عمومی، از مهمترین الزامات عبور از شرایط جنگ ترکیبی و فشارهای خارجی به شمار میرود.